Gå til innhold Gå til navigasjon
ungrus.no - Kristiansand kommune

Spør oss / Andre spørsmål

Medisinering

Hei!

Bruker 600 mg Lyrica pr.dag, og 100mg Oxynorm pr dag, pga.sterke smerter og kramper, som er blitt verre etter oppstart med disse tablettene.
Hva skjer om jeg trapper ned på begge samtidlig, for å slutte ? Bør jeg heller seponere hver for seg ?

Kvinne over 18

Svar fra ungrus.no 14.01.2020

Kjære kvinne over 18!

Begge medisinene kan gi ubehag når du kutter dem ut, så jeg ville rolig trappet ned på en av gangen.
Men for sikkerhets skyld bør du konsultere din fastlege for eventuelt å få en nedtrappingsplan. 

Med hilsen

Dagfinn Haarr
Spesialist i allmennmedisin og samfunnsmedisin

Trenger du hjelp?

Hvis du er under 25 år og sliter med rus, psykiske eller sosiale vansker, kan kanskje Ungteamet hjelpe deg videre.

Les om Ungteamet
Her kan du skrive ditt spørsmål anonymt. Ikke skriv navn eller adresse. Spørsmålet blir videresendt til svartjenesten, og svaret vil bli lagt ut på ungrus.no i løpet av en uke.

Spør oss!

* Felt merket med dette tegnet må fylles ut